zondag 19 januari 2014

Animali


Het was vandaag wel een heel beste dag. Het was bloedheet, het soort weer dat we in Nederland de hele zomer niet gehad hebben en eigenlijk wilde ik na een half uur eigenlijk het liefst een kouwe douche.... maar ja hier in Umbrie is God heel dichtbij, dus ik heb het risico maar niet genomen om het hardop te zeggen.

Voor iedereen die op de hoogte is waarom dit een speciale dag was: ja het is gelukt, en nee, ik kan er niet van verhuizen. Ik heb zelf dan ook het gevoel dat ik misschien weer een ander een lol aan het doen ben zonder er zelf beter van te worden. Aan de andere kant: ik hou van mensen, en ik leer er steeds meer kennen die zonder meer de moeite waard zijn.
Terzijde, maar één van mijn nieuwe vrienden heeft een zwart-witte kat die sprekend op mijn lieve Pio lijkt. Ik zei dat tegen hem en wat blijkt: die kat van hem heet...... Pio......

Wat me op dieren brengt. Ik ben een grote dierenfreak, zelfs die eikels van Marcello zijn wel leuk (om te zien, je moet ze niet horen). Mijn buren hebben een heel leuk nieuw paardje, dus ik dacht dat even te laten zien aan mijn gezelschap. Staat dat beest net op dat moment te piesen uit een piemel die bijna op de grond hing. Ik vond m meteen iets minder leuk.

Mijn vriendin Alessandra heeft allemaal foto´s van haar nieuwe geiten op facebook gezet en ik baal echt ontzettend dat ik zo weinig tijd heb om te gaan kijken, dat lijkt me nou geweldig. Om het maar niet te hebben over de kaas die je kan maken van de melk. Woonde ik maar hier.

Blijven over de schapen van onze buren. Ik miste ze al, maar vandaag waren ze terug en hadden echt superleuke lammetjes. Helaas waren ze als de dood, dus ze staan een beetje vaag op de foto.
En omdat ik wel Italiaan blijf.. ik ben echt gek op lamsbout met Pasen....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten